E-Success: Successful use of the internet

E-success is an instrument which evaluates the success of a web page as a trade-off between the importance of a particular objective and the current degree of target achievement. By weighting the objectives by their importance, it is possible to measure the success of various web pages. The instrument comprises a model, a target catalogue as well as an evaluation portfolio including a generic strategy so as to derive precise improvement measures.

Research objectives:

  • Development of an instrument evaluating the success of web pages
  • New approach to measure the success of web pages
  • Practical contribution for companies for a successful use of their web page

Publications

Blattmann, Olivier; Grüter, Marcel; von Burg, Simone; Myrach, Thomas (2010). E-Success: Ein Instrument zur Messung des Erfolgs von Web-Seiten - getestet bei Schweizer Winzern. In: Schumann, Matthias; Kolbe, Lutz M.; Breitner, Michael H.; Frerichs, Arne (eds.) Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2010 (pp. 1241-1252). Universitätsverlag Göttingen

Grüter, Marcel; Blattmann, Olivier; von Burg, Simone; Myrach, Thomas (2010). E-Success: An Instrument for Measuring Website Success. In: Gretzel, Ulrike; Fuchs, Matthias (eds.) Information and Communication Technologies in Tourism 2010. Proceedings of the International Conference in Lugano, Switzerland, February 10-12, 2010 (pp. 87-98). Heidelberg: Springer Verlag 10.1007/978-3-211-99407-8_8

Blattmann, Olivier; Grüter, Marcel (2009). Ein Instrument zur Bestimmung des Informationsangebots im Rahmen der Informationsqualität von Webseiten. In: Hansen, Hans Robert; Karagiannis, Dimitris; Fill, Hans-Georg (eds.) 9. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, Business Services. Konzepte, Technologien, Anwendungen (pp. 203-212). Wien: Österreichische Computer Gesellschaft

von Burg, Simone; Blattmann, Olivier; Grüter, Marcel (2009). Weiterentwicklung von e-Success: Ein Instrument zur Bestimmung des Erfolgs von Internetauftritten (Arbeitsbericht 223). Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Bern

Wüthrich, Matthias; Blattmann, Olivier; Grüter, Marcel; Myrach, Thomas (2009). Raum erfahrbar machen – Aber wie? Eine Bestandsaufnahme räumlicher Darstellungsformen bei Internetauftritten von Schweizer Luxushotels (Arbeitsbericht 218). Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Bern

Blattmann, Olivier; von Burg, Simone; Grüter, Marcel (2008). Erfolgreicher Interneteinsatz: e-Success: Ein Instrument zur Bestimmung des Erfolgs von Internetauftritten – Getestet bei Schweizer Hotelleriebetrieben (Arbeitsbericht 209). Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Bern

Grüter, Marcel; Blattmann, Olivier; von Burg, Simone (2008). Informationsbereitstellung im Internet: Ein Instrument zur Analyse des Informationsangebots auf Webseiten – Getestet an Internetauftritten von Schweizer Weinproduzenten (Arbeitsbericht 205). Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Bern

Eggel, Stefan; Fux, Michael (2006). Der Webauftritt als Marketing- und Verkaufsinstrument, eine Analyse bei regionalen Weinproduzenten (Arbeitsbericht 182). Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Bern